måndag 24 januari 2011

Två grymt goda sätt att tillaga ägg.

Jag är inte världens sportigaste person och är absolut inte något hälsofreak, men alla vill vi ju må bra. Eftersom att inte äter kött, och oftast prioriterar att få i mig goda saker framför det som är absolut mest näringsriktigt så kan jag under perioder få lite problem med att få i mig tillräckligt mycket protein. För att råda bot på det så började jag äta en hel del ägg till frukost för ca ett år sedan. Det har också hjälpt till med att skära ner på kolhydraterna vilka jag absolut inte lider någon brist på. Det blir väl en tre stycken ägg om dagen, och jag har börjat lära mig en hel del olika sätt att tillaga dem på.

Här är två av mina favoritvarianter, presenterade av två av Britain's finest. Ramsay är en jävla fjant när det kommer till att laga vegetariskt, men när det kommer till äggröra så vet han vad han snackar om.

Jamie å andra sidan är en riktig matgud och hans omelett är grym, jag äter den hela tiden. Den funkar helbra som middag också. Eftersom den går så fort att laga så brukar jag göra en omelett per person när vi äter den till kvällsmat. Gästerna får välja vilka fyllningar de vill ha i och så serveras den direkt från stekpannan med en god sallad.

Gör mig en tjänst och köp ekologiska ägg. Mat blir godare om det finns lite hjärta bakom den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar