onsdag 5 januari 2011

Indian Garden och Vahrehvah chef

Igår vad jag tillsammans med en annan god vän och käkade på Indian Garden vid hornstull. Stället är sjukt omskrivet och nästan alltid fullpackat, så mina förväntningar var ganska höga. Har varit där en gång förut och då var maten god, även om det är trångt mellan borden.

Jag var faktiskt lite besviken den här gången. Husets röda var gott och ekologiskt, men det är uppenbarligen lika svårt här som på alla andra indier att lyckas välja rätt rätt. Jag tog den vegetariska sizlern men tyckte att den var lite... ja vanlig? Goda kryddor, men annars nästan bara hackade och frästa grönsaker i olika former, bättre borde de kunna tycker jag. Men men, det gick i alla fall fort att få bord den här gången och det var najs.

Som jag har förstått så har de mycket ekologiska ingredienser också, det är ju ett plus men så länge inte maten samtidigt håller måttet kommer de inte få mycket praise från mig. Indier ska väl vara bra på vegetariskt?

Det faktum att det alltid är så jävla packat på stället och den allmänt stressade stämningen av servitörer som letar lediga bord och ständigt köande nya gäster laddar heller inte upp för något mysstämning... Inget ställe för romantik, vilket är tråkigt då maten vore värd det!

Nå, jag tar och lagar mitt eget indiska käk istället. Jag får sjukt mycket inspiration av den här killen. Hans videos är grymma och det finns tonvis av dem på youtube. I bow infor Sanjay Thumma!

http://www.vahrehvah.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar