tisdag 4 januari 2011

En till nyårsmeny.

Fick ett mail av en good vän efter att jag berättat om bloggen för honom, kände att jag ville dela det och hans nyårsmeny här. Lite inspiration.

Åh!

Mycket trevligt.

Jag skickar över nyårsmiddagen som jag lagade till min vän Vera. Kombinerade grundläggande saker som jag i viss mån redan gjort tidigare men det fanns också vissa nya saker. Hittade receptet i en väldigt fin vegetarisk kokbok som jag får visa upp för dig vid tillfälle:

Tabbouleh
Bruschetta (en med tomat och en med svampröra med getost)
Färska vietnamesiska rispappersrullar (favorit i repris, ganska identiskt recept faktiskt)
Fyllda champinjoner (brödsmulor, parmesanost och salladslök bland annat)
Paj med spenat, fetaost, pinjenötter, lök och champinjoner

Till efterrätt naturligtvis pannacotta!

/Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar