lördag 22 januari 2011

Torsdagspub på söder


Min vän Zabbe och hennes flamma har en fin liten tradition av att dricka öl i goda vänners lag varje torsdag. Igår så hakade jag på och fick mig den första dosen av pubrunda på söder på mycket länge. Välbehövligt!


Kvällen började med en ganska medioker vegburgare med stekt ägg (!) och pommes frites på Carmen, och gick efter en så där tre timmars häng vidare till Honey honey runt hörnet. Åsikterna om Carmen verkar variera ungefär lika spretigt som dess klientel, men jag måste säga att det åtminstone har en mycket speciell plats i mitt lantishjärta. Många kvällar spenderades här när jag som nyinflyttad och hipphetssökande skitunge gjorde mitt bästa för att passa in på söder. Och det ska sägas om Carmen, jag vet inget annat ställe där det är så lätt att passa in. Verkar som att folk blir lite mindre svenska när de kommer in, för plötsligt vill varenda jävel bli din kompis och snacka skit. Najs.


Honey honey är däremot desto mer blevrat. Mycket bra ställe, bilderna får nog tala för sig själv.  Vi var däremot inte på Bara bistro bar, även om jag har två stora staropramenglas hemma som jag nallat därifrån. Ligger bara på samma gata och det blev en snygg bild;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar