måndag 24 januari 2011

DN slår ett slag för lyx utan kött. Mycket bra!

Fotot kommer från artikeln. På bild kocken himself, Stefan Andersson. Foto: Eva Tedesjö.
DN: Det våras för grönsakerna...

Det här är recept som ska förgylla en finmiddag i mitt hem någon gång inom en snar framtid! Härligt med råvaror som finns tillgängliga och färska nu så här när vintern ligger runt knuten.

Det här med att endast servera vällagade rotfrukter som huvudrätt är någonting jag stött på flera gånger när jag själv varit ute och käkat på lyxrestaurang och bett om köttfria alternativ. Jag tycker att det är ganska fantasilöst. Nog fan borde en toppkock kunna trolla fram någonting med mer substans än så. Icke desto mindre kan rotfrukter smaka helt fantastiskt när de lagas rätt. Jag är sjukt peppad på att testa huvudrätten och förrätten i de här recepten och se om det blir lika gott som jag tror att det kommer att vara. Först måste jag köpa en ångkokare bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar